zaterdag 7 mei 2011

Database met Vaardigheden-competenties (prj.A)

Als onderdeel van het curriculum, te beginnen met de Getting Started (prj.B) zet ik een tabel op met velden om de vaardigheidscompetenties in op te bouwen. Ik ga deze dB zo opzetten dat ik alle software trainingen rondom BIM/AEC in kwijt kan.
d.m.v. codes moet een rapport de te beheersen vaardigheden uitdraaien, zodat ik die, met de studenten kan aflopen en afvinken. Er moet een logische volgorde (concentrisch) inzitten, van het ontwerpen en uitwerken van een bouwwerk.
Ik ben er nog nietuit hoe een thematische codering eruit moet zien. Dit is voor het totaal curriculum interessant om bijvoorbeeld te rapporteren welk onderdeel (van bijvoorbeeld Massing) waar behandeld wordt en tot welk niveau. Ik denk aan een themastructuur volgens de Help van Revit of volgens de structuur van de Mastering boeken, zij het, dat deze ook geregeld veranderen....